placul acestuia , trebuie sa se comporte intr-un mod care sa fie agreat
de catre stapin si ceilalti oameni cu care acesta intra in contact .
Pentru dresaj se intelege totalitatea actiunilor ce sint intreprinse prin
educarea si instruirea unui caine , concomitent scoaterii acestuia
de sub influenta instinctelor caracteristice speciei din care face parte .
Obisnuirea cainelui cu un mod de comportare corespunzator
printre oameni se realizeaza prin dresajul de disciplinare , pe care
trebuie sa si-l insuseasca toti cainii , indiferent de utilitatea lor ulterioara .
Dresajul de specialitate , va dura in functie de utilitatea ulterioara a cainelui
avind ca finalitate supunerea in totalitate si neconditionat a vointei
cainelui , celei a stapinului .
sa-cunoastem-cainele ;
principalele-rase-de-caini
1- Nu orice caine este capabil sa invete ceea ce noi am dori de la el .
Rezultatele bune se obtin numai cu caini de rasa adecvati specializarii
pe care vrem sa o dam prin dresaj .
2- Nu oricine poate dresa un caine : pentru asa ceva fiind necesare anumite
insusiri fizice si psihice , un bogat bagaj de cunostiinte de specialitate
care includ notiuni de anatomie , fiziologie , comportament , precum si
cunostiinte de stricta specialitate .
3- Dresajul unui caine necesita munca , timp si cheltuieli materiale .
4- Prin dresaj se vor forma cainelui acte reflexe conditionate ( deprinderi )
ce pleaca de la reflexe neconditionate innascute ale cainelui ( instincte ) .
Pentru a realiza toate acestea trebuie sa cunoastem foarte bine
psihicul elevului nostru .
5- Metodele folosite in dresaj trebuie sa fie unitare si sa se bazeze pe
afectiune si atasament reciproc .
6- Pentru a obtine rezultatul scontat , in general ne trebuie foarte mult timp
si rabdare ... , iar mai mult decit toate , foarte multa afectiune .
7- Timpul necesar pentru desavirsirea procesului de educare variaza in
functie de particularitatile individuale ale cainelui , de metoda utilizata
si de complexitatea pregatirii , a specialitatii pe care o va avea
cainele la finalul dresajului .
8- In procesul de planificare si desfasurare a dresajului , trebuie sa se tina
seama de o serie de principii : progresivitatea , succesivitatea , repetitia
exercitiilor .
9- Cainele este o fiinta vie , dotata cu un sistem nervos ale carui posibilitati
sint limitate . De aceea , pornind de la acest deziderat durata si
complexitatea unui exercitiu va trebui sa fie in asa fel conceputa
si planificata , incit sa nu depasim posibilitatile de perceptie ale cainelui .
10- Iubiti-va cainele ca pe dumneavoastra insiva si veti obtine cele mai
bune rezultate .
Cainele este intotdeauna foarte sensibil la recompense .
De la obisnuitul "BRAVO", rostit cu afectiune si pina la bucatica preferata
sau plimbarea care urmeaza imediat unui ordin executat promt si corect
cainele va intelege ca ori de cite ori va proceda asa cum i s-a cerut ,
va fi recompensat .
Bineinteles , nu trebuie sa exageram cu recompensele si sa le oferim
imediat ce a executat o comanda : cu timpul exista riscul ca sa nu
mai execute comanda , ajungind pina la a ne pretinde recompensa
fara a mai executa nici un exercitiu . De asemenea nu este buna
nici extrema cealalta , adica sa -i refuzam orice recompensa pentru
efortul depus in a ne asculta , deoarece , cointeresarea o data absenta
poate sa atraga dupa sine dezinteresul cainelui in a executa o comanda .
Cu un ton blind , dar ferm , insotit de un gest similar si de recompensarea
diferentiata in functie de complexitatea actiunii efectuate , vor da rezultatele
cele mai bune .
La inceput , pentru ca lectiile sa fie eficiente si sa nu devina obositoare
nici pentru caine dar nici pentru instructor , ele nu vor depasi ca durata
10-15 minute , fiind asociate cu plimbari lungi si exercitii sau jocuri
menite sa intareasca atasamentul cainelui fata de stapin .
Orice exercitiu va fi efectuat intr-un loc linistit , lipsit de factori
pertubatori care ar putea distrage atentia cainelui .
Orice exercitiu , in succesiunea lui trebuie sa inceapa de la
simplu la complex .
IN PREGATIREA CAINELUI TAU , TREBUIE SA AI INTOTDEAUNA
O CONDUITA UMANITARA ! Folosirea unor asa numite metode de forta
nu se justifica , cainele trewbuie sa fie invatat , nu cu ajutorul pedepselor
ci al recompenselor ( prin acordarea sau neacordarea lor ) .
principalele-rase-de-caini
Dresajul unui caine
Rezultatele bune se obtin numai cu caini de rasa adecvati specializarii
pe care vrem sa o dam prin dresaj .
2- Nu oricine poate dresa un caine : pentru asa ceva fiind necesare anumite
insusiri fizice si psihice , un bogat bagaj de cunostiinte de specialitate
care includ notiuni de anatomie , fiziologie , comportament , precum si
cunostiinte de stricta specialitate .
3- Dresajul unui caine necesita munca , timp si cheltuieli materiale .
4- Prin dresaj se vor forma cainelui acte reflexe conditionate ( deprinderi )
ce pleaca de la reflexe neconditionate innascute ale cainelui ( instincte ) .
Pentru a realiza toate acestea trebuie sa cunoastem foarte bine
psihicul elevului nostru .
5- Metodele folosite in dresaj trebuie sa fie unitare si sa se bazeze pe
afectiune si atasament reciproc .
6- Pentru a obtine rezultatul scontat , in general ne trebuie foarte mult timp
si rabdare ... , iar mai mult decit toate , foarte multa afectiune .
7- Timpul necesar pentru desavirsirea procesului de educare variaza in
functie de particularitatile individuale ale cainelui , de metoda utilizata
si de complexitatea pregatirii , a specialitatii pe care o va avea
cainele la finalul dresajului .
8- In procesul de planificare si desfasurare a dresajului , trebuie sa se tina
seama de o serie de principii : progresivitatea , succesivitatea , repetitia
exercitiilor .
9- Cainele este o fiinta vie , dotata cu un sistem nervos ale carui posibilitati
sint limitate . De aceea , pornind de la acest deziderat durata si
complexitatea unui exercitiu va trebui sa fie in asa fel conceputa
si planificata , incit sa nu depasim posibilitatile de perceptie ale cainelui .
10- Iubiti-va cainele ca pe dumneavoastra insiva si veti obtine cele mai
bune rezultate .
PEDEAPSA SI RASPLATA
Cainele este intotdeauna foarte sensibil la recompense .
De la obisnuitul "BRAVO", rostit cu afectiune si pina la bucatica preferata
sau plimbarea care urmeaza imediat unui ordin executat promt si corect
cainele va intelege ca ori de cite ori va proceda asa cum i s-a cerut ,
va fi recompensat .
Bineinteles , nu trebuie sa exageram cu recompensele si sa le oferim
imediat ce a executat o comanda : cu timpul exista riscul ca sa nu
mai execute comanda , ajungind pina la a ne pretinde recompensa
fara a mai executa nici un exercitiu . De asemenea nu este buna
nici extrema cealalta , adica sa -i refuzam orice recompensa pentru
efortul depus in a ne asculta , deoarece , cointeresarea o data absenta
poate sa atraga dupa sine dezinteresul cainelui in a executa o comanda .
Cu un ton blind , dar ferm , insotit de un gest similar si de recompensarea
diferentiata in functie de complexitatea actiunii efectuate , vor da rezultatele
cele mai bune .
La inceput , pentru ca lectiile sa fie eficiente si sa nu devina obositoare
nici pentru caine dar nici pentru instructor , ele nu vor depasi ca durata
10-15 minute , fiind asociate cu plimbari lungi si exercitii sau jocuri
menite sa intareasca atasamentul cainelui fata de stapin .
Orice exercitiu va fi efectuat intr-un loc linistit , lipsit de factori
pertubatori care ar putea distrage atentia cainelui .
Orice exercitiu , in succesiunea lui trebuie sa inceapa de la
simplu la complex .
IN PREGATIREA CAINELUI TAU , TREBUIE SA AI INTOTDEAUNA
O CONDUITA UMANITARA ! Folosirea unor asa numite metode de forta
nu se justifica , cainele trewbuie sa fie invatat , nu cu ajutorul pedepselor
ci al recompenselor ( prin acordarea sau neacordarea lor ) .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Curaj , lasa un comentariu si daca ai vreo nelamurire spune .